PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

mandag 3. august 2015

GOURMET-TUR PÅ VIKNA

Jeg hadde aldri tenkt meg at jeg en dag skulle lage et helt innleg på en padleblogg bare om MAT!
Men på denne turen tok matlysten helt av. Fellesmiddager med store variasjoner som vi skal se.
Utgangspunktet for at dette lot seg gjøre, var at vi fikk disponere det flotte 8-kantede bygget til Fjukstad Caravan & Camping, der vi kunne lage mat på skikkelig!



Flott bygg i flotte omgivelser.
Her inntok vi de fleste av våre felles måltider, og koste oss om kveldene.



Da vi skulle ha bacalao, var det Sigrun som var sjefskokke.


Gode råvarer innkjøpt i Rørvik, der utvalget var brukbart.


Det går an å glede seg til dette!


Og selvfølgelig gode salater til maten - stort sett hver dag.
Tyskerne er helt råe på dette!


Her er teamet bak bacalao-gildet.
I tillegg til dette, så ble det en av de andre dagene servert gryterett med reinkjøtt. 
Pluss mye - mye mer etter som dagene gikk...
Det ble også stekt nyyydelig makrell som vi fikk av Klaus og Gabrielle, 
tyskere som jeg ble kjent med på Vikna i 2007, og som nå var her igjen!



Dette er fullstendig slaraffenliv!
Vi hadde belaget oss på "normale" campingforhold, og så endte vi opp
med full utskeielse i matveien. En kuriositet var at vi speket laks også mens vi var på tur, 
slik vi gjorde i Brandenburg litt tidligere på året..


Mens maten fikk sige, så var det tid for overraskelser..
Folket måtte jo kles opp litt!
(foto: Detlef)


Jeg hadde bestilt T-skjorter for anledningen.
Motivet er fra forrige treff her ute, med Yngve og meg i demo på kamerat-redning.


Og ingen med respekt for seg selv hopper over deserten!!
Fruktsalat....


Anja laget trollkrem.
Detlef kvalitetssikrer...


Sigrun stekte vafler


Evy og Marlis med ferdig trollkrem med banan!

Og vi har planer om padling i morgen og... om vi klarer!

------------





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!