PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

tirsdag 4. september 2012

Så var det litt langpadling...

Strekningen fra Hammerfest til Alta.... del 1

er spennende nok til at jeg har valgt dette som hovedturen med våre venner fra Tyskland.
 
Vi starter med bil fra Alta, og skal begynne turen fra Klokkarøya ved Hammerfest.
For første gang med tre båter på biltaket, og bilen fullpakket med alt vi mener å ha behov for underveis.
 
Værmeldingen er rimelig grei, og vi får i alle fall en flott start...
 
 
Vi laster av, og pakker kajakkene ferdig, før vi bytter til padleantrekk.
Og her får jeg meg en overraskelse.....
I all organiseringen med besøk og langtur, så har jeg greid å glemme tørrdrakten igjen hjemme i Alta!
 
Steike! Hva nå??
 
Jeg finner frem mobilen. og begynner å bla i kontaktlista.
Første navn som dukker opp, er min padlevenn Øyvind Sundquist i Hammerfest, og han stiller opp med sin tørrdrakt - maken til min egen.
 
TAKK ØYVIND FOR AT DU BERGET TUREN!!
 
 
Litt etter er vi klare til å starte - undertegnede, Anja og Marlis.
Anja og Marlis har solid padleerfaring, men dette er første gang de skal padle i Vest-Finnmark.
Null skjærgård og ingen beskyttelse er det som venter...
 
 
Vi blir sørgelig små her ute, men vi koser oss, selv om de to første kilometrene
blir med mye strømskavl.
 
 
Etter et par timer strekker vi litt på beina, og tar en stopp på Seiland.
Koser oss med medbragt bløtkake fra omsorgsfulle Evy som også er vårt "resqueteam" på land.
Hun kjører bilen tilbake til Alta, mens vi kan svette mot Vargsundet.
 
 
 
Det er regn underveis, men kommer ikke helt til oss.
Vi kan derimot nyte flatt hav og regnbue!
Anja padler min eldste båt, mens Marlis har fått låne vår gode venn Roger Pedersens nye båt.
 
Takk til Roger og for velvillig assistanse!
 
 
Vi finner flott leirplass for kvelden, og får opp lavvoen.
Etter litt mat, er det tid for å se seg om i området.
 
 
Nydelig avslutning på første dag, og vi ser frem til en ny og mye lengre padledag i morgen...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!