PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

mandag 5. mars 2012

Nytt år med mange planer.

Velkommen til en sesong med mange planer.

Av ulike grunner har det dessverre blitt et opphold i padleaktivitetene siden sent i høst,
men nå går vi i gang igjen!

Det er fortsatt full vinter i Vest-Finnmark, og klargjøring av båt og utstyr pågår. Anbefaler alle som tar fatt etter et opphold, å gjøre noe med fysiske forberedelser for egen del. Jevnlig trening for å holde kroppen i vigør - og dermed forebygge belastningsskader, er viktig for at sesongen skal bli så vellykket som mulig.

Jeg har lagt noen planer for egen del denne sesongen,
og inviterer andre med dersom det frister/passer..

4. mai er min siste arbeidsdag på Melkøya, og jeg feirer avslutningen med å kosepadle fra Hammerfest til Alta med to overnattinger underveis på Seiland.

Første helg i juli er det padlesamling på Sommarøy utenfor Tromsø, og jeg planlegger å delta der.
Oppfordrer andre i Hammerfestområdet å bli med, for det er en stor opplevelse å komme dit ut!
Herlige omgivelser, og mange nye padlere å bli kjent med. I fjor var et førtitalls padlere samlet der...

Uke 30  (26. - 31. juli), blir det padling fra Hammerfest og rundt Seiland. Håper flest mulig har anledning til å delta på en utfordrende tur. Jeg kan godt formidle påmelding til de i Hammerfest som koordinerer denne turen.

I slutten av august/begynnelsen av september skal jeg være padleguide for tyske venner som kommer oppover fra Lüneburg. Vi starter å padle fra Hammerfest - det meste av Seiland og deler av Stjernøya, med innlagte fjellturer i nasjonalparken. Turen blir på 8 - 10 dager.

I tillegg planlegger jeg en tur fra Kvænangen til Alta, men har ikke funnet tidspunkt for øyeblikket.
Tar gjerne med andre som ønsker en ca. 5-dagers tur i et røfft område. Lopphavet blir interessant...

Det blir selvsagt også rene trimturer og kortere turer av ulikt slag som vanlig,
og jeg kommer tilbake underveis med litt skriverier og bilder fra padlesesongen
etter som den skrider frem.

Håper noen tar kontakt om det skulle passe å bli med på noe av dette!


GOD PADLESESONG

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!