PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

tirsdag 23. april 2013

LIVLIG I FORSØL

Endelig får jeg muligheten til å vise mine venner et av de flotteste padleområder vi har.
Vi kjører til Hammerfest, og videre til Forsøl på nord-østsiden av Kvaløya. Her har Edith, Vidar, Therese og jeg før vært og fått fine padleopplevelser. Jeg har og padlet alene herfra mange ganger.


Vi starter fra flytebrygga. Det fungerer bestandig!
Det er uvanlig mye vind, men vindretningen gjør det alikevel mulig å ta en tur.




Vi pakker ferdig før vi sjøsetter, og tar en ekstra sikkerhets-sjekk før vi legger av gårde.
(Foto: Anja Penk)




Ved innseilingen til Forsøl, er det et forholdsvis smalt innløp til havna.
To forskjellige lykter, med to skarver oppe på den ene, og en liten kajakkpadler under den andre.
(Begge bilder: Anja Penk)



I Ytre Forsøl er det i dag mulig å padle helt inn ved den lille bekken som renner ut der.
Det er full flosjø, og vi ser hvordan sjøen har vasket ut deler av sandstranden.
(Foto: Anja Penk)



Forbi Ytre Forsøl er det nesten helt vindstille en liten stund, så vi padler utover mot spissen av Kvaløya.



Dette er en fabelaktig lekeplass, og vi finner mange muligheter til å padle gjennom.




Og selvsagt skal alle prøve!
På full flo, er det mange slike muligheter akkurat her.



Etter å ha padlet litt lengre ut, så ser jeg langt ute på sjøen at vinden brått snur.
Jeg beordrer retur, og vi rekker akkurat å komme i le to kilometer lenger inne, før vinden høvler over oss.
Sjøen pisker i ansiktet, og vi finner ly innenfor Forsølholmen.
Det er på tide å få seg litt mat og drikke. Ikke mye sandstrender her....



Vi lager bål, og koser oss i fjæra. Sola titter og frem, og livet er bare herlig!






Fornøyde damer stortrives i flotte omgivelser, og jeg opplever området med deres øyne, og blir klar over hvor priviligerte vi er her oppe, som har dette rett utenfor stuedøra!



Vel tilbake i Hammerfest igjen, får vi denne opplevelsen i havna.
Vi velger å tro at det er til ære for oss, og nok en fin padletur.
Fire ganske freske turer på fem dager, er ikke så verst.
Nå skal det smake med en "fridag".

...............................

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!