PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

søndag 21. april 2013

KÅFJORD-BESØK

Vi sjekker værmeldingen, og velger Kåfjord som egnet turmål. Her skal vi etter alt å dømme, være skjermet for vinden... Vel - det var  i teorien, for vi får oss en stiv kuling i fleisen ved ankomst!

Men vi er kommet for å padle, så det er bare å få båtene av biltaket. Her er det ennå vinter så det holder!
Vi bestemmer oss for å leke litt i isen innerst i fjorden. Det meste av området er ennå helt fullt med is som sakte, men sikkert tiner. Sist jeg var her, var sammen med min suverene turkamerat Yngve, og det var sen sommer. Nå er det besøket fra Lüneburg og Ueltzen som skal få prøve seg.


Full vinter ennå i Kåfjorden.
Jeg skal padle nybåten sammen med Anja, mens Marlis padler "Albatrost".
((Foto: Anja Penk)



Marlis forsøker seg som isbryter, for første gang!
(Foto: Anja Penk)



Anja og jeg forsøkte å komme over denne isflaten, men hadde for lite fart.
Neste forsøk lykktes vi! Jeg får merke hvor stabil DAG-Biwok-en er.
Knallbåt, som vi kommer til å ha mye moro med.



Marlis legger hele sjela si i dette!
Hennes kollegaer mente hun var gal som ville dra til Vest-Finnmark i april for å padle,
men selv så trives hun stort...
(Foto: Anja Penk)



Med tørrdrakter på, så tillater vi oss å leke litt ekstra.
Dette er ikke hverdagskost for tyskerne!



Jeg har lovet å ta godt vare på besøket, så det er best å få Marlis trygt på land igjen!
Om man er 12 år eller 62, så er det herlig å leke ute.
(Foto: Anja Penk)



Vi forlater denne flotte lekeplassen for denne gang, og forbereder oss på noe mere eksotisk neste dag.
(Foto: Anja Penk)

------------------------



2 kommentarer:

  1. Noe mer eksotisk enn å danse på isflak? Venter spent på fortsettelsen!

    SvarSlett
  2. Hmmm... Jeg har kanskje lagt lista litt høyt, men.. vi får se :-)

    SvarSlett

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!