PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

mandag 22. april 2013

ENDELIG SKIKKELIG IS!

Vel, jeg var kanskje litt stor i kjeften da jeg sa at neste episode skulle være mere eksotisk, men dere får selv avgjøre! Neste dag byr på stille og sol! Behagelig temperatur tillater meg å padle uten noe på hendene.
Normalt bruker jeg ALLTID tynne hansker eller votter, og har aldri hatt gnagsår...

Nå er det kun i nærheten av elveutløp at det finnes noe is av betydning, så vi velger Transfarelva.
Mitt håp har vært å få bilder som kommer til å sitte på netthinna en stund, så jeg er spent...


Dette ser brukbart ut!
I dag er det brukbare bilder som er agendaen, så det er bare å forsyne seg!




Anja er i gang med å teste stabilitet når hun kjører båten opp på isen.




.....og selvfølgelig ikke bare EN gang!
Det lyser i øynene på damene, som nå riktig får utfolde seg.




Anja prøver og å ta fart for å komme seg helt over et flak. Denne gang uten hell.



Marlis holder toeren i posisjon mens jeg hopper opp på et av isflakene for å få bedre vinkel for bildene..



Og slik ser det ut...
Godt og vel en kilometer fra land koser vi oss som best vi kan.
Vi vurderte til og med å sette opp lavvo på flaket!
(Foto: Anja Penk)



Marlis og jeg forsøker oss på det samme med toeren, med samme resultat som Anja.
Jeg lærer mye om nybåten her, som vil være verdifullt senere under "normal" padling.
(Foto: Anja Penk)




Dette begynner å ligne på noe!
Vi finner flotte områder i isen der det bare er å velge og vrake i motiver.
Og jeg får mitt ønske oppfylt.....



DETTE tipper jeg vil bli noe å vise kollegaene til Marlis hjemme i Tyskland!



Og så.....
Motivet jeg har drømt om bare ER der plutselig!
Årets beste - så langt for min del.

Og neste runde blir ved Hammerfest........

----------------

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!