PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

mandag 11. juli 2011

Sommarøy - Del 2, The Midnight Sun Experience

Hadde jeg litt tidligere vært oppmerksom på at det skulle pågå et større padletreff på Sommarøy, hadde jeg selvsagt forberedt meg, meldt meg på, og tatt med en eller flere kajakker. Men her er man altså likevel, og får bare ta inn over seg det som skjer.
Fra orkesterplass skuer jeg ut over treffområdet - en hvit, lang strand som like gjerne kunne vært i Thailand! Rett ovenfor stranda kommer det jevnt og trutt biler med båter på taket, og telt gror opp som paddehatter.


FOR et sted å ha padletreff!
Var det ikke for skarp nordavind, så kunne dette like gjerne vært hentet fra sydligere strøk.


Uavhengig av padletreffet, var det andre som koste seg i det våte.
Takk og pris for foreldre som tar ungene med der det skjer!


Mens de voksne laget mat, sørget poden for å aktivisere seg selv.

...................

Men utover onsdagskvelden begynte stranden etter hvert å fylles opp med kajakker, og teltleiren vokste til rundt 30 telt. Fredag telte jeg 39 kajakker, og enda skulle det komme flere senere i helgen!


Et vakkert og fargerikt skue!


Og så er treffet i gang, og kart og ruter drøftes.


Sikkerheten var godt ivaretatt. Padlerne ble inndelt i grupper, og det ble fra arrangørenes side oppnevnt ledere for de respektive gruppene. Flott å se at alle padlerne stilte med tørrdrakt.


En av gruppene gjør seg klar til tur.


Gruppene hadde forskjellige mål for torsdagens tur.


Et flott syn, men det var ille å måtte stå og se det hele fra land.
Neste gang er jeg deltaker, og håper å kunne delta sammen med flere fra Hammerfestområdet og!
Både Hekkingen og Håja er plottet som padlemål for min del.

Del 3 følger...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!