PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

søndag 10. juli 2011

Herlige Sommarøy - Del 1

Hvorfor stresser folk av gårde til fjerne destinasjoner, når vi har mer enn nok av perler i vår egen landsdel?

Sommarøy - vest i havet for Tromsø, kan anbefales uansett om du er bitt av padlebasillen eller ikke. Området er kort og godt VAKKERT! Gir du deg tid og bruker øynene, kan du få med deg opplevelser du kan leve lenge på. Både fugle- og dyrelivet her ute markedsføres kommersielt, og med kamera tar du opplevelsene med hjem og finner de frem når vinteren er på sitt mest slitsomme.

Mitt fokus var som vanlig det våte element, samt litt av det som dukket opp i min vei på land. Jeg velger å bruke del 1 til å presentere stedet. Her er noen glimt slik jeg opplevde det..




Allerede ved ankomst til Sommarøy og Hillesøya, får du dette i fanget helt gratis..

..og da har du allerede fått et "nabovarsel" om hva som venter..

Som sagt... nordpå har vi det som skal til.
Klær finnes til alle behov, så glem det med temperaturene..




Omgivelsene taler for seg selv, og stedet har historie som strekker seg langt tilbake i tid.





Du kommer tett innpå fuglelivet om du vil.

"Så mye rart kan hende når man bor i en tunnel" sang Knutsen og Ludvigsen,
men det gjør det og om man bor i bobil..

Denne rødstilken trivdes på takluka, og jeg fikk et noe uvanlig bilde..




Men det finnes tøffinger på fire bein og.
Jeg falt for disse..



Alle kirkegårder kan fortelle mye om den lokale historie.

Utsikten fra brua mellom Store Sommarøy og Hillesøya, med Håja i bakgrunnen.

Baptistkirka med sin spesielle arkitektur.

Det har vært fint folk her før oss..

Jeg avslutter presentasjonen av stedet med disse bildene, og kommer tilbake med
padleopplevelsene i neste del.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!