PADLEGLEDER

Håper riktig mange finner gleden ved denne type turliv!

onsdag 13. juni 2012

Padling i Tyskland - del 3, Uelzen

Litt sør for Lüneburg ligger byen Uelzen, hvor to av "padlefamilien" bor.
Marlis og Kerstin er med i padleklubben som har 50 - 60 medlemmer. Det er interessant å se hva et organisert og aktivt klubbmiljø har å si for aktivitetsnivået.

I Alta eksisterer det klubb som har faste padleaktiviteter, mens i Hammerfest er det ikke noe fast organisert miljø pr. dato. Vi håper imidlertid å få gjort noe med dette, da det er nokså mange padlere her også, og erfaringene fra Lüneburg og Uelzen håper jeg kan bidra til det etter hvert.


Marlis viser stolt frem klubbens lokaliteter.
Også her er det noen få som padler havkajakk.


På uteområdet finner vi dette originale kjøkkenet.
Gjester fra andre steder kan benytte klubbens område og fasiliteter.


Og selvfølgelig hører egen brygge med!
Lettvint å entre kajakk når man skal avgårde, og flott å legge til etter endt padletur på elvene.
Her er Anja, Monika og Detlef på plass ved vannkanten.


Som seg hør og bør, så er det system og orden her og.
For meg virker det som en drøm å se kajakker og tilbehør skikkelig lagret og lett tilgjengelig.
Det minner sørgelig lite om den virkelighet mange av oss har her hjemme..


Vi skal altså padle på elv..
Denne gang på ganske andre dimensjoner enn Die Elbe!
Jeg får fritt velge og vrake i kajakker fra klubbens lager, og jeg velger en elvekajakk
modell touring. Vanntemperaturen er svært behagelig, så vi dropper spruttrekk.
Kajakkene har verken skeg eller ror, så her vil det sikkert bli jobbing underveis.


Vi skal padle i to vassdrag.
Først kjøretur til den minste elven - Gerdau - som senere renner inn i elven Ilmenau.
Padlingen blir selvsagt med strømmen, og for meg er det nå duket for  en ny erfaring.

---------------------

Jeg avslører senere hvordan det gikk i mitt siste innlegg fra Tyskland for denne gang.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kom gjerne med konstruktive kommentarer!